søndag den 25. juni 2017

Ugens hiphop-news


Verden drejer rundt, og det gør den også i hiphopland.
I den her uge er der sket en masse: Sum bad, sum good, sum wack. Lad Beefysauce brække det ned for dig, så du ved, hvad du skal snakke om i frokostpausen i morgen/ på Rosseren med din camp/ med dit megahiphop barn, når I cykler til institution:



R.I.P
Først og fremmest skete der noget meganederen og sørgeligt: Prodigy fra Mobb Deep døde i Las vegas den 20. juni. Prodigy havde en form for blødersygdom, som gav ham kroniske smerter (tjek eks. nummeret "You can never feel my pain", som han har skrevet om sagen). Efter et show i Vegas, fik han det dårligt, bl.a. pga. det tørre varme vejr, og blev indlagt på hospitalet. Efter nogle dage døde han så. Det er endnu ikke klarlagt, præcis hvad han døde af, men der går rygter om, at hans svækkede tilstand gjorde, at han blev kvalt i et æg, han spiste til frokost (det er sgu rigtigt, slå det selv op på nettet!)


Ventetid = 0 timer
Der skete heldigvis også noget godt i ugens løb: Dj Premier og Mc Eiht har ENDELIG smidt deres samarbejde ud i form af albummet "Which way iz west", og vi siger bare "DET VAR FANDME EN NY SLAGS HIPHOPTID YA'LL!" Albummet landet ikke før den 30. sådan helt rigtigt, men lyt til det hele her (tryk på her homies!)



Øhm.. Okay.. 
Vi lovede noget wack, og her kommer det: Jokeren aka. Joker j aka. Jesper Dahl skal være med i den nyeste sæson af Vild Med Dans. Ja, så det kommer til at ske i løbet af efteråret. Det bliver spændende at se, om der kommer en Hübbe-gate vol. 2 (altså guf til tuden ude på lokummet) eller om det holder stik, at Jokkeren er gået straight edge.. SMS "JOK" til 1212 l8r åbenbart..

BONUS: I får lige et citat fra Jokeren fra han og Kurt Thyboes bog fra 2015:
- Hvert år bliver jeg tilbudt mellem 400.000 og en halv million for at stille op i ”Vild med dans”, og min manager har opfordret mig 120 gange til at sige ja –om ikke andet så for at komme i ordentlig træning. Nej, det kan han sgu selv gøre. Som rapper kan jeg sgudda ikke stille op i ”vVld med dans” – for så kunne jeg lige så godt lukke Jokeren, ligesom systemet opfordrer mig til at gøre. Jeg er selvstændig på mit eget cpr-nummer, så jeg kan ikke få dagpenge, selv om jeg har indbetalt til dagpenge i 10 år, med mindre jeg lukker firmaet og Jokeren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar